Dyslexie 2.0 coaches

HOI brengt graag voor jullie in kaart welke coaches binnen Nederland en België zich bezighouden met Dyslexie 2.0. De meesten zijn zelf dyslectisch/neurodivergent en dus ook ervaringsdeskundigen, naast hun professie. Zo sluiten zij stuk voor stuk nog beter aan bij jouw ervaringen, mogelijkheden en behoeften.

DE COACHES:

Tamara Vreeken - HOI Foundation | HOI coach

WAT: Dyslexiecoach kind, tiener en ouder

WAAR: Amsterdam

BIEDT: 1-op-1 coaching met de focus op het bouwen van zelfvertrouwen en inzetten van je talenten en STER krachten.

ACHTERGROND: Als dyslect en moeder van drie geweldige dyslectische kinderen weet ik als geen ander hoe het is om zonder zelfvertrouwen door school te moeten. Het is de hoogste tijd dat we het hele verhaal van dyslexie gaan vertellen!

SITE: hoi-foundation.nl/coaching

Odette Koelewijn - Studio Dett

WAT: Dyslexie kindercoach

WAAR: Amsterdam

BIEDT: Naast de kernvisie methode (lees- en schrijfmethode) geeft Odette ook coaching aan kinderen met leer uitdagingen.

ACHTERGROND: In mijn eigen zoektocht ben ik me gaan verdiepen in de werking van het (dyslectische) brein, de kwaliteiten en verschillende leerstijlen, sociaal emotionele thema’s als faalangst en perfectionisme, maar ook de impact van onze overtuigingen op ons gedrag.

SITE: studiodett.nl/dyslexie-coach-amsterdam


Loes Jacobs - Natuurlijk verbinden

WAT: Begeleiding op maat voor kinderen en ouders

WAAR: Nijmegen

BIEDT: Begeleiding op maat om het vertrouwen te vergroten en deelname aan diverse maatschappelijke activiteiten mogelijk te maken.

Tijdens onze ontmoetingen leer ik jou graag echt kennen, waarbij ik de uitdagingen niet uit de weg ga en samen met jou naar mogelijkheden zoek. Mijn kracht ligt in het werken vanuit beweging. Ik geloof in leren door te doen!  

ACHTERGROND:

SITE: natuurlijkverbinden.me

Sjan Verhoeven - Dynamika

WAT: Training en Coaching werk en dyslexie

WAAR: Amsterdam

BIEDT: Professionele diensten en trainingen ter ondersteuning van dyslectici op de werkplek.

ACHTERGROND: Sjan is in Nederland een voorloper in het ontwikkelen van een visie op dyslexie. Een visie die daarmee ook ruimte geeft om de positieve kanten van dyslexie in het werk te integreren. Zij is zelf dyslectisch en werkt vooral met (jong)volwassenen.

SITE: werkendyslexie.nl


Ingrid Schorsch - EGO VICI Coaching

WAT: HBO-Psycholoog A&O  & Dyslexiecoach voor jongeren en volwassenen

WAAR: Sittard

BIEDT: Coaching, IEMT-sessie, training, studievaardigheden en advies.

ACHTERGROND: Door mijn eigen zoektocht naar dyslexie heb ik veel kennis opgedaan, maar ook door het schrijven en het onderzoek voor mijn afstudeerscriptie. Bij EGO VICI richt ik mij vooral op dyslectici en iedereen die moeite heeft met de verwerking en de planning van informatie (AD(H)D, ASS, dyscalculie, hoogbegaafd en hoogsensitief).

SITE: egovici-coaching.nl

Anne Marie Preusting - Mind Your Heart Training & Coaching

WAT: Trainer en Systeemcoach

WAAR: Utrecht

BIEDT: Trainingen en cursussen aan die specifiek gericht zijn op het begrijpen en omarmen van neurodiversiteit, ter ondersteuning van individuele groei en ontwikkeling.

ACHTERGROND: Onze specialiteit is neurodiversiteit: ADHD/ADD, hoogbegaafdheid, dyslexie en autisme, met of zonder diagnose. Onze zienswijze is dat neurodiversiteit geen ziekte of een stoornis is, maar een andere manier van informatieverwerking.

SITE: mindyourheart.nl


Anne Marie Hartmann - Blooming coaching & begeleiding

WAT: Trainer en Coach

WAAR: Meppel

BIEDT: Unieke trainingen en cursussen die op een conceptuele en associatieve manier neurodiversiteit en dyslexie benaderen.

ACHTERGROND: Ik ben expert op het gebied van dyslexie, ADHD/ADD, hoogbegaafdheid, HSP, autisme, dyscalculie of een vermoeden hiervan. Samen ontdekken we jouw unieke manier van werken vanuit sterke kanten en met plezier en zelfvertrouwen.

SITE: buroblooming.nl

Miriam van Beekum - De Omarming

WAT: Dyslexie- en Neurodiversiteit coach voor kinderen en jongeren

WAAR: Ede

BIEDT: Coaching in lees-, spellings- en grammatica vaardigheden. Door dyslexie te benaderen vanuit het conceptueel denken en begrip van neurodiversiteit, bied ik uw kind effectieve handvatten, nieuwe leerstrategieën en een krachtig zelfbeeld. 

ACHTERGROND: Mijn laagdrempelige manier van communiceren en het zoeken naar verbinding en aansluiting, maken dat ik snel en eenvoudig aansluiting weet te maken. Vervolgens ga ik vanuit deze vertrouwensbasis werken aan het ontwikkelen van vaardigheden, stimuleren van een positief zelfbeeld en het opdoen van succeservaringen.

SITE: deomarming.com/Home/


Leontien Jansen - LoeNTeiN Coacht

WAT: HBO Toegepaste Psycholoog en Dyslexiecoach voor volwassenen

WAAR: Eindhoven

BIEDT: Persoonlijke, individuele trajecten en lezingen om meer inzicht en begrip te creëren voor de kwaliteiten en behoeften van dyslectici.

ACHTERGROND: Ik ben dyslecticus en help graag (jong)volwassenen met dyslexie om in te zien wat hun krachten zijn. Vanuit eigen ervaring, kennis en vaardigheden kan ik je helpen om inzichten en tools eigen te maken. 

SITE: loenteincoacht.nl/#

Bianca Ranzijn - Dyslexie in bedrijf

WAT: Trainer en coach Neurodiversiteit, conceptueel denken met specialisatie Dyslexie

WAAR: Voorhout

BIEDT: Gespecialiseerde coaching en ondersteuning voor dyslectici, gericht op het optimaliseren van hun functioneren in werk gerelateerde omgevingen.

ACHTERGROND: Ik ben dyslectisch. Mijn intentie is om dyslexie meer bespreekbaar te maken en de hele maatschappij te laten zien en beseffen dat neurodiverse mensen geweldige kwaliteiten hebben. 

SITE: dyslexie-in-bedrijf.nl

Karin de Jager - Aha-zo-dus

WAT: Coaching volwassen 

WAAR: Den Bosch

BIEDT: Hulp door met je eigen antwoorden, oplossingen te vinden en tips te geven om die dan in de praktijk te brengen.

ACHTERGROND: Ik heb zelf dyslexie en add. De ervaringen tijdens mijn zoektocht en vooral het onbegrip dat ik tegen ben gekomen bij hulpverleners, en het negatieve effect dat dat op me had, hebben me gemotiveerd om me te verdiepen in dyslexie en adhd en hoe ik anderen kan helpen.

SITE: aha-zo-dus.nl

Roos de Raadt

WAT: Coaching volwassen en kinderen

WAAR: Wingene - België

BIEDT: Geeft je inzicht in je denken, voelen en handelen. En reikt je handvatten aan om mee aan de slag te gaan thuis en op school.

ACHTERGROND: Mijn praktijk kwam tot stand doordat ik rond mijn 36e zelf ontdekte dat ik een beelddenker ben. Ik liet mij testen en kreeg de diagnose dyslexie. Eindelijk vielen de puzzelstukjes op hun plaats. Ik denk en leer anders waardoor ik op verschillende vlakken vastliep. Ik begrijp nu waarom. Lesmateriaal is niet voor beelddenkers geschreven. 

SITE: beelddenken.net

Steven van Koeverden

WAT: Coaching (jong) volwassenen en niet-dyslectici

WAAR: Online (werkt vanuit het buitenland)

BIEDT: Steven is gecertificeerd NLP Master Practitioner en geeft, naast lezingen, trainingen en creëren van podcasts en blogs, ook (coaching)lessen over dyslexie. In die lessen bespreekt hij wat dyslexie is, wat de voordelen zijn, de uitdagingen en hoe je daar mee om kan gaan. Het is inspirerend, herkenbaar en verhelderend. 

ACHTERGROND: De dyslexieverklaring hielp mij om beter te begrijpen dat ik moeite had met leven en schrijven. Ik kreeg veel hulp en begeleiding om beter te leren en schrijven. Wat ik zelf gemist heb is hulp bij het ontdekken wat de talenten van dyslexie zijn en de kwaliteiten die ik daardoor juist bovengemiddeld heb.

SITE: hadikmaardyslexie.nl


Annelies Hoefman - AHA! Coaching

WAT: Kindercoaching, leerbegeleiding en opvoedcoaching

WAAR: Sambeek

BIEDT: Ik geniet er enorm van om kinderen en ouders te helpen om het anders te doen. Ieder traject is anders. Ieder kind is anders. Iedere ouder is anders. Dus ook mijn begeleiding is telkens anders. Ik ben van mening dat kinderen en ouders vaak heel goed weten wat ze anders willen. Ze zien zelf alleen niet altijd wat daarvoor nodig is. En daar help ik ze graag bij. Zodat ze weer geloven in zichzelf en zich fijner gaan voelen.

ACHTERGROND: Ik ben 18 jaar juf geweest in het basisonderwijs in Groesbeek. In de zomer van 2016 heb ik mijn praktijk AHA! COACHING opgericht. Ik heb genoten van het lesgeven en van alle kinderen die in mijn klas zaten. Maar steeds meer voelde ik, dat ik niet meer zo happy was voor de klas. Ik voelde dat ik niet meer de tijd en aandacht kon geven aan alle kinderen, die ze in mijn ogen verdienen. En daar een weg in vinden, kostte mij enorm veel energie. Daarom ben ik in het diepe gesprongen en heb mijn hart gevolgd....ik ben een praktijk gestart:

SITE: aha-coaching.nl

Vorige
Vorige

Dyslexie en AI op school

Volgende
Volgende

Lettertype speciaal voor dyslectici!